Oprava železničního mostu způsobí komplikace pro řidiče v Ústí nad Labem

Od 1. února do 15. dubna dojde kvůli rekonstrukci železničního mostu k omezení provozu v Šiškově ulici. Stavební práce zahrnují přípravu pro umístění jeřábu, demontáž a montáž nové mostní konstrukce. Veškerá doprava od Děčína a z Mariánského mostu bude vedena přes okružní křižovatku, která bude rovněž rekonstruována od března do července.


Od 1. února dojde kvůli rekonstrukci železničního mostu k omezení provozu v Šiškově ulici. Začnou stavební práce spojené s přípravou na umístění velkého jeřábu potřebného pro demontáž a montáž nové mostní konstrukce. „Jedna patka jeřábu zabere dva pruhy Šiškovy ulice ve směru od Trmic. Auta budou jezdit obousměrně vždy jedním pruhem od kruhového objezdu pod Větruší směrem na nájezd na dálnici D8,” popsal připravované omezení Boživoj Leszko ze společnosti Strabag Rail, která opravu provede.

Vlastní montáž jeřábu bude probíhat několik dní, 10. února pak dojde k demontáži stávající konstrukce. Stavební práce na mostě potrvají až do 15. dubna, v noci ze soboty na neděli 13. dubna při osazování nové mostní konstrukce bude silnice pro veškerou dopravu zcela uzavřena.

Od března do července pak budou probíhat stavební práce na samotné okružní křižovatce, přes kterou bude po dobu oprav Benešova mostu vedena veškerá doprava od Děčína a z Mariánského mostu ve směru na nájezd na dálnici D8. „Opatření, která se na okružní křižovatce pod Větruší připravují, slouží k tomu, aby se zvýšila její kapacita a její bezpečnost,” uvedl Jindřich Franěk, vedoucí krajského odboru dopravy.

Ve směru od Děčína vzniknou dva odbočovací pruhy směrem ke kruhovému objezdu pod Větruší a jeden přímý pruh na Prahu. „Obdobná situace vznikne ve směru od Trmic, kde máme dneska dva jízdní pruhy, ale pouze z vnitřního se může odbočit na Děčín, z vnějšího pak na Prahu. Nově to bude tak, že i z vnějšího pruhu bude možné odbočit na Děčín. Těmito opatřeními zvýšíme kapacitu průjezdu ve směru na Děčín a auta by tak už neměla stát v koloně v Šiškově ulici,” popsal Franěk.

Na okružní křižovatce dojde k jejímu částečnému uzavření. „Budeme pokládat nový asfalt a instalovat nové dopravní značení. Ve druhé etapě bude probíhat to samé, jenom v opačném směru tak, aby vždycky byl zajištěn částečný provoz,” vysvětlil Libor Tašner ze Správy a údržby silnic Ústeckého kraje.

Součástí rekonstrukce je také oprava stávajících kotevních prvků mobilních protipovodňových stěn, budou ubourány části betonu, odstraněna nevyhovující výztuž a vyměněna za novou. Dojde také k opravě dosedacích prahů mobilních stěn.

S omezením musí počítat také řidiči jedoucí od Lovosic, kdy po dobu rekonstrukce okružní křižovatky a následné opravy mostu Dr. Edvarda Beneše nebude možné odbočit doleva na „kruháč“ pod Větruší. „Auta se budou muset vracet přes Mariánský most a přes kruhový objezd jet dále na Trmice nebo na dálnici D8,” uvedl Jindřich Franěk.

Pokud půjde všechno podle plánu, uzavře se „Benešík“ na podzim, dokončení stavby včetně kolaudace na naplánováno na březen 2027. Opravu důležité spojnice mezi centrem krajského města a částí Střekov, bude financovat jeho vlastník, tedy kraj, za pomoci dotace. Celkové náklady jsou zatím odhadnuté na téměř 630 milionů korun. „Podali jsme žádost o dotaci na 525 milionů korun, což je 85 procent z uznatelných nákladů. Vydání rozhodnutí o poskytnutí dotace očekáváme na jaře příštího roku,” uvedl radní Ústeckého kraje Tomáš Rieger.

Ulevit dopravě po dobu opravy mostu pomůže také dokončení rekonstrukce Výstupní ulice v části Krásné Březno, která bude sloužit jako tranzitní trasa pro ty, kteří Ústím budou jenom projíždět. „Auta nebudou muset jezdit přes centrum města, ale po Výstupní ulici se dostanou do severních částí,” sdělil Franěk s tím, že nákladní doprava by měla kvůli opravě nadjezdu v Mojžíři směřovat přes Jílové a Libouchec.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 22.01.2024 14:18



0 +
 
Ústí nad Labem

Hlavní zprávy