Rekonstrukce zlepší parametry trati pro nákladní vlaky v Děčíně

Nákladní vlaky budou už brzy využívat zrekonstruovanou trať mezi stanicemi Děčín východ a Děčín-Prostřední Žleb, která je součástí nákladního koridoru Transevropské dopravní sítě (TEN-T). Stavbu s předpokládanými celkovými investičními náklady ve výši 1 138 717 343 Kč dnes slavnostně zahájila Správa železnic. Kompletní renovací projde elektrifikovaný úsek o délce přibližně 1,4 kilometru, jeho součástí je kromě Děčínského tunelu také most přes řeku Labe. Vlaky se na zrekonstruovanou trať vrátí př


Významnou součástí stavby je rekonstrukce 265 metrů dlouhého mostu přes Labe. Jeho více než sto let starou ocelovou nosnou konstrukci nahradí nová, s podélnými a příčnými výztuhami a průběžným kolejovým ložem. Svým uspořádáním bude respektovat vzhled původní konstrukce, zároveň splní všechny současné normy a provozní požadavky železniční dopravy. Rychlost na mostu se zvýší ze současných 30 na 50 km/h.

V rámci stavby dojde rovněž ke kompletní sanaci Děčínského tunelu o délce 395 metrů. Provedena bude výměna železničního svršku a spodku a oprava trakčního vedení. Součástí projektu je i rekonstrukce zabezpečovacího a sdělovacího zařízení.

Snížení hlukové zátěže v okolí trati přinese kromě obnovy kolejového svršku také zřízení přibližně 700 metrů protihlukových stěn v místech, kde trať prochází městskou zástavbou.

Zhotovitelem investiční akce s názvem Optimalizace traťového úseku Děčín východ – Děčín-Prostřední Žleb je Společnost most Prostřední Žleb. Jejím správcem je STRABAG Rail, společníky DT Mostárna a STRABAG AG. Financování stavby zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.


TZ: Správa železnic

Fotka od fancycrave1 z Pixabay


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 12.10.2021 14:18




0 +
 
Ústí nad Labem

Hlavní zprávy